Forum » Astronomie en kosmologie » Essay vorm van het heelal
Allereerst maar even een korte inleiding.
Als student aan de TU-Delft Architectuur ben ik begonnen met een essay over het heelal. Ik wil graag iets schrijven over de vorm van het heelal. Het uitgangspunt hiervoor is dat er werd beweerd dat de vorm van het heelal een soort Dodecahedral zou zijn.
Hierbij zou ik een link willen maken naar de kleinste en grootste delen van het heelal wat opzich wel te doen moet zijn. En dit op zijn beurt weer linken aan de grootste en kleinste delen binnen architectuur. Maar dit is voor latere zorg.
Nu ben ik erg blij dat ik deze site heb gevonden waar alles in begrijpelijke taal wordt uitgelegd. (Mijn essay moet tenslotte geen opsomming worden van wiskundige termen.) Ik ben me op dit moment nog vol aan het inlezen over het heelal maar dat is ook meteen mijn vraag;
- zijn er boeken, andere sites, enz enz die ik kan gebruiken om meer kennis op te doen op een begrijpelijke manier.
- tevens ben ik benieuwd of jullie met interessante vraagstukken zitten die ik mogelijk kan behandelen.
met vriendelijke groet,
Robert
zo te zien ben ik als 4de jaars vmbo'er op dit punt meer ingelicht.
maar wat bedoel je met die vorm van het heelal? ik begrijp die naam niet...
soort bolvormig opject? of een combinatie tussen een bol en een paralellogram of wat?
en ps. ik weet niet wanneer je je stuk af moet hebben.
maar ik heb er 4 weken totaal (schat ik, en ik ben slecht in schatten:P) over gedaan.
en ik bedoel met die vorm die Dodecahedral.
wat moet ik me daarbij voorstellen?
de rest begrijp ik wel;)
ahh oke, wist ik niet:P
Het inlezen heeft even stil gelegen en ik zie ook nu pas dat jullie reacties hebben geplaatst bij mijn bericht. Dank daarvoor.
Waar ging jou essay precies over Nodas? Zou ik deze anders eens mogen inzien?
En er valt genoeg te zeggen over de uitspraak van de NASA van de dodecahedron. Maar wat vooral interessant is dat de dodecahedron één van de 5 kosmische bouwstenen is. Vandaar ook de link naar de grootste en kleinste elementen van het universum.
Maar zijn er verder nog interessante boeken, teksten, films, etc die ik kan bekijken?
om eerlijk te zijn heb ik geen echte essay hier...
maar ik heb gewoon de forum berichten gelezen en daar antwoord op gegeven.
en als je m'n ideen wilt weten of hoe of wat van het heelal.
dan moet je dat een keer vragen.
tot nu toe heb ik alleen maar kleine antwoorden en meningen over sommige onderwerpen opgeschreven...