Nieuws

(Vergeten?) Registreren

NASA heeft nieuws over buitenaards leven

Geplaatst op 03-12-2010 om 16u25 door Bert Carrein - 18980 keer gelezen
Nieuws

De zogenaamde alien-believers - mensen die overtuigd zijn van het bestaan van buitenaards leven - gaan compleet uit hun dak. Reden daarvoor is dat de NASA heeft bekendgemaakt nieuws over buitenaardse wezens te hebben.

De ruimtevaartorganisatie kondigde deze week een mediacongres aan om "een astrobiologische vondst te bespreken, die invloed zal hebben op de zoektocht naar bewijs voor buitenaards leven". Nou, meer hebben 'believers' niet nodig om in een buitengewone extase te geraken.

Astrobiologie is, zo meldt NASA, "de studie van de oorsprong, de evolutie, de verspreiding en de toekomst van leven in het universum". Het congres zal plaatsvinden in de hoofdkantoren van NASA in Washington nu donderdag. De aankondiging geeft, uiteraard, aanleiding tot heel wat speculatie op het net.

Gawker titelde: "Ontdekte NASA leven op een van de manen van Saturnus?" PC World ging zelfs voor: "Zijn de aliens op komst?" Maar Discover temperde dan weer de verwachtingen enigszins door te stellen dat het niet erg aannemelijk is dat NASA bewijzen voor buitenaards leven heeft ontdekt.

"Dat is niet uit te sluiten, maar echt wel onwaarschijnlijk", schreef reporter Phil Plait, die tien jaar aan de Hubble Space Telescoop werkte. "Dat zouden ze niet op deze manier wereldkundig maken. Dat zou veel discreter aangepakt worden." Volgens Plait is het aannemelijker dat NASA een locatie ontdekte waar dat leven wel mogelijk is, maar nog niet bewezen.

"De deelnemende wetenschappers zijn niet van de minste, met onder meer astrobiologen en geologen die Mars en Titan bestuderen", zegt Plait. "Heel waarschijnlijk zal het gaan over de condities op een of andere maan of planeet waar leven mogelijk is." Nog even afwachten...

Bron: http://www.hln.be

Gerelateerde berichten

Lees ook: Een nieuwe Drake-formule
Lees ook: Hawking: "Aliens bestaan"
Lees ook: Aardachtige exoplaneet gevonden in 'Leefbare Zone'
Lees ook: Op zoek naar complexe koolwaterstoffen in de ruimte
Lees ook: "Leven mogelijk op 100 biljoen triljoen planeten"
Lees ook: Gaf 'nieuwe Aarde' al twee jaar geleden teken van leven?

Bekijk alle berichten uit deze categorie.

Er hebben al 6 mensen een reactie achtergelaten

Henk de bruin Geplaatst op 19-12-2010 om 22u57 - Quote

Waarom zo geheimzinnig? Er is leven buiten onze eigen planeet Aarde! We moeten het alleen nog bewijzen en die dag komt er. De hele onmetelijke ruimte waarin alle sterrenstelsels zich bewegen is in feite een soep met allemaal bouwstenen voor leven. Het hangt er maar vanaf dat bij toeval deze bouwstenen terecht komen op een planeet die op dat moment de juiste conditie heeft om die bouwstenen te laten activeren. Zoals dat bij onze Aarde is gebeurd.
Niks geen verzonnen verhaaltjes over een schepper of iets dergelijks! Het leven is niet meer dan een chemische reactie!
En dit komt op vele miljarden planeten voor. Wij zijn niet uniek.

Richard Geplaatst op 21-12-2010 om 14u13 - Quote

henk de bruin schreef:
Waarom zo geheimzinnig? Er is leven buiten onze eigen planeet Aarde! We moeten het alleen nog bewijzen en die dag komt er. De hele onmetelijke ruimte waarin alle sterrenstelsels zich bewegen is in feite een soep met allemaal bouwstenen voor leven. Het hangt er maar vanaf dat bij toeval deze bouwstenen terecht komen op een planeet die op dat moment de juiste conditie heeft om die bouwstenen te laten activeren. Zoals dat bij onze Aarde is gebeurd.
Niks geen verzonnen verhaaltjes over een schepper of iets dergelijks! Het leven is niet meer dan een chemische reactie!
En dit komt op vele miljarden planeten voor. Wij zijn niet uniek.




Eindelijk weer wijze woorden.En je hebt gelijk van die\'soep\'.
Echter het mooie komt nu.Jij wij de mens zijn het produkt van de omgeving ( melkwegstelsel Aarde).Dat levert een mens op ( bestaande uit een groot gedeelte water ( he das eigenaardig,Aarde bestaat uit 2/3 water? ) Je zou in principe dus model kunnen maken van welk leven er zou kunnen leven op een planeet en hoe deze er eventueel uitziet.( das geen hocus pocus,dat zijn kantklare feiten).

Dus de vraag of er leven is elders.Je wilt niet weten hoeveel

Ger van Poelgeest Geplaatst op 22-12-2010 om 17u16 - Quote

De reacties over eventueel buitenaards leven zijn wel heel enthousiast. De Bruin is er zelfs van overtuigd. “Nu alleen de bewijzen nog”schrijft hij. Helaas waren de aanwijzingen, dat leven op andere planeten buiten de aarde mogelijk is, tot nu toe nog niet zo overtuigend. Ik verwijs slechts naar onderstaand eerder bericht over eerste sporen van waterdamp in de atmosfeer van een exoplaneet buiten ons zonnestelsel. Alleen blijkt op die planeet overdag een temperatuur van 2000 graden Celcius te heersen en ‘snachts is die toch nog 500 graden. Niet bepaald een aantrekkelijke woonomgeving voor mensen. Ik houd het voorlopig toch liever op onze eigen planeet die door de Schepper met allerlei prachtige voorzieningen voor leven is toegerust. Denk hierbij aan water, beschermende ozonlaag, beschermend magnetisch schild, zuurstof, planten, steenkool, aardolie en tenminste niet van die extreme temperaturen.

http://www.desterren.net/nieuws/190/eerste-sporen-van-water-op-een-exoplaneet/

Arthur Geplaatst op 13-01-2011 om 18u58 - Quote

dan moet je maar is wat opzoeken over Gliese 581g
heel interessant

Gobin Bisesar Geplaatst op 03-02-2011 om 16u56 - Quote

Bij de vraag of er leven (mogelijk) is buiten ons planeet Aarde en de zoektocht ernaar, is mij gebleken dat men steeds ervan uitgaat dat het "buitenaardse leven" aan dezelfde condities zou moeten voldoen als wat geldt voor het leven op ons planeet Aarde. Dat er regelmatig aardachtige planeten worden ontdekt, die om een SOORTGELIJKE ZON als de onze draaien, is niets nieuws. In de Veda's (+/- 7000 jaar geleden geschreven) staan deze informatie al beschreven. De natuurlijke elementen die benodigd zijn om het lichaam op ons planeet Aarde in stand te houden, zou best anders kunnen zijn in die 'andere omgeving'. De natuurlijke elementen: water, lucht, zonsinvloeden, aarde en atmosfeer zijn de criteria's waaraan het leven op Aarde moet voldoen. Het lijkt mij, dat in de andere werelden, deze natuurlijke elementen (als die uberhaupt daar aanwezig zijn en/of nodig zijn) andere doelen dienen. Ik denk dat het niet in de vermogen van de mensheid ligt om contacten te kunnen maken met buitenaardse leven, maar dat dit meer een Goddelijke aangelenheid is of althans vanuit een andere demensie.

Richard Geplaatst op 03-02-2011 om 19u09 - Quote

Dat je de mensheid onderschat is puur persoonlijk,wat de mens bereikt heeft de afgelopen 150 jaar is een enorme stap.Maar je hebt gelijk dat ons denkbeeld van leven totaal anders kan van structuur dan elders.Maar zeg niet dat we geen vermogen hebben om met buitenaards leven contact te maken,das waanzin,en daar komt echt geen God of whatever aan te pas.De mens moet het zelf doen,als je geen Hubble had bedacht omdat je als mens het niet interesseert waren nooit zoveel te weten gekomen.De mens is nieuwsgierig en tot zal leiden tot ontmoetingen met andere beschavingen..ooit hoop ik dan